Tuesday, September 29, 2009

hari raya..1st time away from mak..

tahun ni 2nd time aku beraya ngn arip.. taun lps umah mak haku..harus2 lah tahun ni umah laki aku..
walaupun laki aku kate xpe la kite bleh je raya kat kuala tiap2 tahun..raya ke 2 blik baling.. tp cm kejam je aku kalau aku wt cm tuh..hehehe..walau pun aku ni mmg kejam..ni kalau arip baca ni msti dier hangguk 2 n senyum lebor.. balik ke cerita raya..plan asal nak gerak pas berbuka..tp dh tentu mak aku risau pasal menantu dier ni suke tdo time drive.. so mak aku bising2..n we all pun blik lah dlm kul 5 ptg..pas siap bakar lemang..msti cite pasal lmg pasal mentua aku pesan lemang ubi n tepung..

so harus lah ptg tu kereta aku penuh la..mengendoh brg n lemang n kueh sepit n baju raya yg dh siap hang..(msti gantung leklok..pasal aku dah iron ok!!!) dan segala macam brg.. dah la kereta buatan malaysia aku tuh comel jer.. hehehe (muaahhh kat itu SAVVY yg sekarang dh start wt hal) nak perabis duit laki den la tuh,,repair je.. siap jer sume brg..kami pun gerak,,,dgn hati yg berat nk tinggal kan keluarga tercinta..padahal aku xnak mis main bunga api n tgk meriam..gle rugi wooo..wa cakap lu..
pas tu gerak la dgn aman..hana yg cool jer sepanjang perjalanan..tdo jer dier..leklok jer lg 5 min nak berbuka, aku smpi umah mentua..leklok jer plan nk smpai pastu trus berbuka..kira dtg trus dah ader makanan, kira kitorg trus bersila kan.. i kecil kan font ok.dgn harapan kalau ipar2 i bace dorg xnampak ape yg aku tlis..hahaha..
buruk kelaki sungguh bini arip ni.. xlah aku sebenarnyer ok jer balik umah mentua..kalau ader paper kerja yang aku tau buat aku tolong la..wt cm rumah snirik la.. ok pas bab th..kang kantoi paulak kelaku buruk aku dirumah mentua.. dn malam tuh xbyk yg kitorg buat..ader la tlg2 mak mentua aku cucuk satey...tp xwt sgt pun pasal adek2 ipar aku yng jantan tu sensorg2 dh mmg dilahirkan rajin majin..
so akak ipaq hang ni bleh la dok lilek..tp bancuh kopi tuk pak mentua adalah tugasan i hokey!!! tanpa kopi i dah pasti pak mentua i tertidor smbil pegang lidi satey.. ok lah nti i story lg...time ni kak ipaq aku xblik la noh..dri umah mak mentua dier... yer la dorg pun ader mentua jgk..aper ingat aku jer ader mentua???

sila2 lah tgk gmbar hari raya aku..

hana n ayah..
we all n mentua..


hampun kan salah silap n terkasar bahase terguris hati....sob sob...
(nti aku cte bab sedu sedan ni yer) ini edisi gembira...harus tuan2 paham yer..


hana yg pakai bunga2 kat kepala,,nk cover kepala botak..



hana lagi..msti byk gmbar dier ok...dier dah siap pesan dah pg tadi.."gmbar thiah msti byk2 yer ibu" hehehe
konon2 anak aku dah pndai ckp la kan..


with along lin....kak ipaq ai hokey...


kami 1 family.......ni gmbr blah mentua..harus bleh dikira berapa ramai..kalau keluarga belah ai...harus pakai formula statistik nak kira ok...

suami n adik2 ipar yang hensem2...


last sekali aku n arip..n cinta hati kami..hana...

1 comment: