Friday, June 26, 2009

besar nye dugaan

sebenarnyer hajat hati nak sgt buat rumah sendiri..tp kne simpan la duit dlu..
saje2 la sambil2 search "rumah idaman"..
then tibe2 aku tersalah masuk blog org..
yang mana termasuknyer aku dlm blog tu memberi aku satu rahmat yang sgt besar..

cerita nyer bermula....(hehehe)..
sepasang suami isteri,,,setelah berkahwin dikurniakan tuhan seorang cahaya mata girl..
same mcm aku.. tp baby mereka menghidapi satu penyakit yang kronik..yang man doktor cuma meramal kan 2 minggu sahaja hayat yang ada bg penghidap penyakit ini...(tp aku lupe penyakit yer ape) terlalu byk..jantung,,,paru2 yg menyebabkan kegagalan bernafas dgn sendiri..
si ibu cuma sempat bersama anak nyer selama 2 hari saja dirumah..yang lain semua di icu(sebuah hspital di seremban)..
malah si ibu tidak pernah merasa sendiri memandikan anak nyer..
tetapi pasangan ini kekal tabah..mengharungi baki2 usia anak nyer dgn penuh redha..terlakar ketabahan si ibu, dgn kata2 penulisan nyer didalam blog nye..
cuma di saat pasangan ini perlu membuat pilihan sama ada membiakan baby nyer terus hidup dgn bantuan alat pernafasan..atau merelakan baby ini pergi dgn tenang(terpaksa mati kan mesin pernafasan), si ibu tidak mampu mencoretkan kata2 diblognyer...di amanahkan kepada si ayah untukmenulis..
perasaan bersalah si ayah amat meruntun jiwa ku..aku amat sedih..tak tertahan air mata ku..aku teresak2 di dpn pc ku... berdepan dengan persoalan yang melibat kan org yang kita sayangi bukan lah satu yang mudah..
jika aku terpaksa berhadapan situasi sebegini aku tidak tahu bagai mana aku harus bertindak..

aku tidak dpt bayang kan bagai mana jika aku yang sebenarnya di tempat mereka..
mata yang bengkan tidak cukup tidur tatkala menjaga baby hana, kurasakan amat indah..
jika dibandingkan tidur yang cukup,,tetapi terpaksa memutuskan hidup mati insan tersayang..

ya allah,,kutahu kau mendengar setiap rintihan hambanye.. maka kau lindungilah anak ku dri segala malapetaka.. sesungguhnya setiap senyuman yang terukir dari bibir nye, melenyapkan setiap perih getir membesarkannyer.. to hana,,,semoga hana tahu yang ibu sgt menyayangi hana...membesar lah menjadi insan yang berguna...

love,
ninie...

No comments:

Post a Comment