Tuesday, October 6, 2009

HONEYMOON.....DI BUMI..

saje je wat entry bg gusar hati suami..hahahha..guna perkataan GUSAR...cm hape lg tah..
tp mmg beno le kome2 oi..lame bebeno dh x pg cuti jauh2..cuti yg mmg betul2 cuti..bukan pergi kat tempat tu pasal ade kenduri or ader seminar ke ape tah.. tp cuti yg mmg kita plan nak pergi bercuti..hahah da paham adek2...
kalau bleh nak pergi bercuti ke pulau... tp bukan pulau pinang yer...sbb dh selalu sgt pergi pulau punang..kalau shoping jer msti pergi sane..bukan kat ipoh nixder tempat shoping..tp kat penang lg banyak tempat n pilihan.. supe cm kl la..tp mungkin kt kl byk lg la..tp aku jarang pergi kl..pasal jauh skit..n aku mmg sesat bab2 jalan..kalau naik kemudahan awam tu aku tau la..tp dah ader anak pinak ni..maleh la nak ngondoh sume2 tuh naik dlm lrt ke hape ke..jd nyer pergi ke pulau pinang tuh mmg dah jemu la sgt..xbleh gelar gi makan angin dah kat penang tu..tu dah kira istana hinggap dah tu..
so en suami tlg paham yer..bila akak ckp nk pergi bercuti ,tlg jgn ckp jom pg penang yer..
walau pun en suami akan umpan akak dgn ckp " nti kita bleh makan tandori kat kapitan,,,"..
tolong yer,,akak xkan terpedaya dah kali ni...!!!! INI AMARAN YER EN. SUAMI..
last time aku pergi bercuti tahun lps..mase tuh aku pregnant 4 bulan..
ha,,,gmbar ni amik kat kompleks makam mahsuri..sb kitorang dtg petang sgt so dah tutup..jd bergambo je la kat luar.. yang pasangan pemalu kat tengah tu adalah mak n pak man(ayah tiri aku)..
so tu lah last time pergi bercuti kt pulau..itupun opis aku wat family dah.. tp dah jd cm bukan familyday opis..tp familyday "family aku".. pasalnye company tu abag ipar aku punya.. so sume family aku pergi..(tp xle sume..wat gempak jer..)
tu yang kat tgh pakau bju belang tu abang ipar merangkap bos aku..
ni plak aku n arip..mase ni tgh wt game..tarik tali bagai..aku mase ni siap masuk tarik tali.. pasal perut aku kecik walau dh 4 bulan so org pun xtau aku pregnant.. aku mmg lasak giler time pregnant.. angkat almari..angkat peti ais.. angkat pasu bunga,,sume aku buat..
then masa petang sblum aku trun darah tuh..aku siap tanam bunga kt luar rumah..angkat2 pasu..mase tuh dh 39minggu la.. then malam tuh b4 tdo aku bleh ckp aku skit pinggang sb angkat pasu berat petang td,,, bleh plak wt tak tau tuh skit nak beranak..then subuh tuh aku trun darah..baru lah kelam kabut kol mak segala...
disebab kan jiwa aku masih muda..dn mase mula2 pregnant tuh aku still cm remaja gitu.. abg aku siap xbleh terima hakikat aku dah pregnant..sebab perangai huduh nak mampos...
dan ini adalah gambar aku n anak2 buah aku..dan aku sgt pandai menyesuaikan diri dgn alam kanak2..walaupun umor mmg dah agak2 baligh...
kesimpulan story diatas adalah..aku sgt teringin pergi bercuti ke pulau nan indah...ditemani pokok kelapa laut..dan monyet2 n bot2 nelayan..dan batu karang..alangkah indah nyer... n harap2 lg 2 bulan hana bleh jalan... alahai...cute nyer dier bleh lari2 atas pasir....
hehehe..
jom lah kita bercuti2 malaysia....

No comments:

Post a Comment